توصیه هایی کاربردی برای ثابت نگه داشتن وزن در نوروز

 ثابت نگه داشتن وزن اصلا کار ساده‌ای نیست فکر کنم شما هم قبول دارید خصوصا اگر مهمانی‌ها، آن هم پشت سر هم در بین باشد.

اکثریت مردم تجربه اضافه وزن پس از تعطیلات نوروز و حتی مشکلات گوارشی در حین تعطیلات یا عوارض بالا رفتن قند، چربی و فشار خون در حین یا بعد از آن را دارند. ولی با تمام این وجود، حفظ وزن در این ایام غیر ممکن نیست.

 

- حتما صبحانه بخورید. سعی کنید حداکثر ساعت 8 از خواب برخیزید و ساعت 9 هم یک صبحانه پروتئینی بخورید که این صبحانه بهتر است پنیر بدون چربی و کم‌نمک یا سفیده تخم‌مرغ آبپز باشد. نان هم حداکثر صد گرم و سبوس‌دار باشد.

 

- زمانی را به ورزش اختصاص دهید. ورزش باعث کمتر شدن استرس هایی می شود که ممکن است در طول تعطیلات با آن مواجه شوید و همین طور مانع از افزایش وزن تان می شود. هرچه میزان خوردن تان زیاد می شود، بیشتر ورزش کنید تا جبران پرخوری خود را بکنید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پیاده روی تند و دو بار در روز راه حلی ساده و عالی است.

 

- هیچ وعده غذایی را حذف نکنید. قبل از رفتن به میهمانی، با خوردن اسنک های سبک مثل سبزیجات خام یا یک میوه، خود را سیر کنید. با این کار کمتر به خوردن در میهمانی فکر می کنید.

 

راههای ثابت نگه داشتن وزن , رژیم ثابت نگه داشتن وزن

راههای ثابت نگه داشتن وزن

 

- حتی‌الامکان شامتان، سالاد با کمی نان سبوس‌دار باشد. برای دید و بازدید پس از شام فقط سیب و چند دانه آجیل خام را مصرف کنید. شام را دیرتر از ساعت هشت نخورید.

 

- مصرف شیرینی در دید و بازدید های عید رایج است ولی همان طور که می دانید مواد نشاسته ای و قندی ای که در شیرینی جات وجود دارند به راحتی تبدیل به چربی می گردند و فرد را چاق می سازند. لذا باید تا حد ممکن از مصرف شیرینی و آجیل در ایام عید خودداری نمود.

در هنگام دید و بازدید عید اگر شما در طی روز به ملاقات چند خانواده می روید لازم نیست از همه ی انواع مواد غذایی که معمولا پُرشیرینی و پُرچرب هستند، به اندازه ی زیاد و بدون توجه استفاده نمایید. کافی است که قبل از شروع به خوردن آجیل و یا شیرینی به میزانی که می خواهید بخورید توجه داشته باشید.

 

-  به میزان کافی آب نوشیده شود چرا که برخی از افراد به هنگام تشنگی، غذای بیشتری می خورند یعنی تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند و نیز سعی کنید تشنگی خود را با آب و یا چای کم رنگ برطرف سازید و از نوشابه و شربت استفاده نکنید.

[ سه شنبه 1 مهر 1399 ] [ 1:02 ] [ 123 ]
[ ]