عادات روزانه‌ افراد موفق در کاهش وزن

 بسیاری از افراد خیال می‌کنند راز بزرگی پشت کاهش وزن وجود دارد. آنها وقتی کسانی را می‌بینند که اندامش متناسب است پیش خود می‌گویند “راز او چیست؟” یا “من چطور می‌توانم اینگونه لاغر باشم؟” در نتیجه درگیر یک جستجوی باطل برای “رازهای لاغری” شده و فراموش می‌کنند که به آسانی می‌توانند عادت‌های سالم غذایی را در خود پرورش داده و به این ترتیب بر مشکل اضافه وزن فائق آیند.

درست است که راه هر کس فرق می‌کند، اما مستندات علمی نشان می‌دهند که آن اشخاصی که همواره وزن مناسبی دارند دارای عادت‌های غذایی و فعالیت‌های مشابهی هستند.

 

مصرف سبزیجات را بیشتر کنید

به حرف مادرتان گوش دهید، چون متخصصان تغذیه هم با آنها موافقند: بیشتر سبزیجات بخورید. سبزیجات کالری کمی دارند و کربوهیدرات بسیاری از آن ها هم پایین است. محتوای آب موجود در سبزیجات و جویدنی که برای شکستن بافت آن ها نیاز است، کمک می کند سریع تر احساس سیری کنید. بنابراین غذای کمتری خواهید خورد.

 

بعلاوه مقدار فیبر بالای سبزیجات کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و مدتی بعد از غذا خوردن به سراغ میان وعده های غیر ضروری نروید. سعی کنید سبزیجات را همراه تمام وعده ها و میان وعده ها میل کنید.

 

کاهش وزن سریع, کاهش وزن, راههای کاهش وزن

کاهش وزن سریع

 

میزان مصرف غذایی‌تان را کنترل کنید

اگر حواس‌تان به میزان مواد مصرفی‌تان در طول روز باشد، بهتر می‌توانید وزن‌تان را کنترل کنید. مثلا در پژوهشی که روی ۱۲۳ نفر در یک سال، صورت گرفت، مشخص شد که یادداشت مواد و کالری‌های روزانه و نظارت بر مقدار خوردن در طول روز با کاهش وزن مرتبط است.

 

مطالعه‌ای دیگر نیز نشان داد که بررسی منظم میزان مواد مصرفی در طول روز باعث می‌شود تا کاهش وزن بیشتری برای فرد ایجاد بشود. در حالی‌که اگر این بررسی و کنترل منظم صورت نگیرد، نتیجه مشابهی به وجود نخواهد آمد. در پژوهشی دیگر روی ۲۲۰ زن چاق، مشخص شد که بررسی و کنترل مداوم و مرتب رژیم غذایی در طول روز به مدیریت بهتر کاهش وزن در بلندمدت کمک بیشتری می‌کند.

 

برای این کار می‌توانید از نرم‌افزارها (اپلیکیشن‌ها) استفاده کنید یا خیلی ساده قلم و کاغذی بردارید و از اولین وعده غذایی‌تان شروع به یادداشت‌برداری از میزان مصرف کالری‌ها و… کنید.

 

[ سه شنبه 1 مهر 1399 ] [ 1:03 ] [ 123 ]
[ ]