از ظروف کوچکتری استفاده کنید.

 از ظروف کوچکتری استفاده کنید.

کسانی که مقدار غذای مصرفی خود را به دقت کنترل می‌کنند، معمولا از ظروف و بشقاب‌های کوچکتری استفاده می‌کنند. در سال 2012 نتیجۀ یک تحقیق نشان داد که وقتی یک ظرف شیرینی بزرگتر جلوی دانش‌آموزان قرار بگیرد آنها دو برابر بیشتر شیرینی‌جات می‌خورند. این یعنی استفاده از ظروف بزرگتر باعث تحریک برای بیشتر خوردن است. پس برای جلوگیری از زیاده‌روی می‌بایست ظروف کوچک‌تری استفاده کنید.

 

خواب کافی داشته باشید.

تحقیقات نشان داده است که خواب بر عادات غذایی افراد تاثیر می‌گذارد. در یک تحقیق، زندگی مردان و زنان در طی 6 سال مشاهده شده و مشخص شد که هر ساعت خواب اضافه احتمال چاقی را تا 30% کاهش داده است.

 

دلیل پشت این قضیه هنوز مشخص نیست، اما متخصصان بر این باورند که هورمون‌های گرسنگی مثل لپتین و گرلین، و همچنین دلایل روانی در این قضیه تاثیرگذار هستند.

 

برای داشتن یک زندگی سالم سعی کنید 7 تا 8 ساعت خواب شبانه داشته باشید.

 

 

نگه نداشتن تنقلات در منزل

برای جلوگیری از وسوسه خوردن، سعی کنید تنقلاتی مانند شکلات، بیسکوئیت، چیپس و یا نوشیدنی های گازدار شیرین را در خانه ذخیره نکنید. در عوض تنقلات سالم نظیر میوه، کیک برنجی های غیرنمکی، کیک جو دوسر، پاپ کورن های غیر نمکی و یا غیر شیرین و آب میوه را در خانه نگه دارید.

 

کاهش وزن سریع, کاهش وزن, راههای کاهش وزن

پیاده روی و کاهش وزن

 

یک صبحانه سالم مصرف کنید

شوخی با خودتان را بس کنید. صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روزانه است چراکه سوخت‌وساز مغز و بدن شما را برای کل روز تأمین می‌کند؛ اما همه صبحانه‌ها مثل هم نیستند. صبحانه ناسالم را کنار بگذارید و موارد زیر را مصرف کنید:

 

کربوهیدرات‌های سالم مانند جو دوسر یا نان تست.

پروتئین‌های کم‌چرب مانند تخم‌مرغ، آجیل، سبزی و حبوبات.

میوه‌ها و سبزیجات.

جایگزین‌های لبنیات مانند سویا، بادام و یا شیر برنج.

درحالی‌که نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه برای شروع صبحانه‌تان بد نیست، سعی کنید قبل از خوردن آن کمی آب‌لیمو را جرعه‌جرعه بنوشید.

 

تراویس بردبری می‌گوید: “نوشیدن آب‌لیمو به‌محض بیدار شدن سطح انرژی جسمی و ذهنی شما را بالا می‌برد. آب‌لیمو به شما انرژی ثابت و طبیعی‌ می‌دهد که تمام‌ روز با بهبود جذب مواد غذایی در معده‌تان همراه شما خواهد بود. برای اطمینان از جذب کامل باید صبح‌ها قبل از هر چیزی آن را بنوشید (با معده خالی).”

 

همچنین باید ۱۵تا ۳۰ دقیقه پس از نوشیدن آن قبل از غذا خوردن صبر کنید. لیمو مواد مغذی بسیاری دارد؛ پر از پتاسیم، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها است. اگر وزن شما کمتر از ۷۵ کیلوگرم است، آب نصف یک لیمو را بنوشید (اگر بیشتر از ۷۵ کیلوگرم هستید آب یک لیمو کامل را بنوشید). آب‌لیمو را بدون آب ننوشید چون به دندان‌هایتان آسیب می‌زند.

 

صبحانه هم‌چنین زمان بسیار خوبی برای گذراندن وقت با خانواده‌تان است.

 

تقریبا هر روز ورزش کنید

هیچ جای تعجبی نیست، افرادی که توانسته اند وزن خود را تثبیت کنند باید افرادی فعال باشند. فعالیت کردن 5 تا 7 روز در هفته می تواند به تثبیت وزن بسیار کمک کند.

 

[ سه شنبه 1 مهر 1399 ] [ 1:03 ] [ 123 ]
[ ]