چگونه برای پیاده روی انگیزه داشته باشید؟

 دست‌های‌تان را به طور طبیعی و در حالی که آرنج‌تان کمی خم است در کنار بدن‌تان تاب بدهید. فقط کمی عضلات شکم‌تان را سفت کنید. نفس عمیقی بکشید و لذت ببرید.

 

مثلا اگر چند ساعت از روز را به پیاده روی اختصاص داده اید اما هنوز به وزن ایده آل نرسیده اید شاید قوانین آن را به درستی رعایت نمی کنید .پیاده روی به آمادگی نیاز دارد و اگر حتی اهل ورزش باشید ممکن است تمام اصول پیاده روی را ندانید.

 

پیاده روی ,نحوه پیاده روی صحیح,لاغری با پیاده روی

پیاده روی ساده ترین روش کاهش وزن

 

 

سرعت و مسافت پیاده روی باید متناسب با سن و شرایط عمومی بدنتان باشد

کف پا را زمین نکوبید. با گام‌های منظم سرعتتان را یکنواخت کنید. در پنج دقیقه آخر پیاده‌روی، به تدریج قدم‌ها را کوتاه و سرعتتان را کم کنید تا به سرعت اولیه زمان گرم کردن برسید. پیاده‌روی خود را با انجام تعدادی حرکت کششی تمام کنید. این کار ماهیچه‌ها را از انقباض خارج کرده و ضربان قلب را به حالت طبیعی برمی‌گرداند.

 

کفش و لباس مناسب

برای پیاده‌روی بهتر باید لباس مناسب پوشیده باشید. راه رفتن با هر کفش و لباسی می‌تواند برعکس برای شما خسته کننده و بی تأثیر باشد. از یک جفت کفش راحت و کاملاً اندازه شروع کنید. همه فروشگاه‌ها کفش‌های مخصوص پیاده‌روی دارند. می‌توانید از یک فروشگاه مطمئن کفش مناسب تهیه کنید. کفش، کف طبی متناسب با گودی کف پا و کناره‌هایی محکم داشته باشد.

 

در روز چقدر پیاده روی برای کاهش وزن لازم است؟

برای کاهش وزن خوب است که تقریبا هر روز ۳۰ تا ۹۰ دقیقه پیاده روی تند بکنید. می‌توانید بعضی روزها بیشتر و بعضی روزها کمتر پیاده روی کنید، اما به‌طور کلی باید حداقل ۱۵۰ دقیقه (دو ساعت و نیم) در هفته پیاده روی کنید.

 

البته می‌توانید زمان پیاده روی‌تان را به بخش‌های ۱۰ دقیقه‌ای یا بیشتر تقسیم کنید. وقتی بعد از گرم کردن بدن به مدت ۳۰ دقیقه تندتر و بی‌وقفه پیاده روی می‌کنید، چربی بیشتری می‌سوزانید. اگر پیاده روی را تازه شروع کرده‌اید، اوایل کار زمان‌های کوتاه‌تری پیاده روی کنید و سپس به‌طور تدریجی و پیوسته این زمان را افزایش بدهید. شاید هم بهتر باشد در آغاز، یک روز در میان پیاده روی‌ کنید و هربار به زمان پیاده روی خود بیفزایید.

 

چگونه برای پیاده روی انگیزه داشته باشید؟

- از دوست خود بخواهید در برنامه جدید شما بپیوندد.

- برای قدم زدن با دوستان یا خانواده عصر یا بعد از شام بروید.

- به نزدیک ترین مغازه خواربار فروشی یا یک مکان نزدیک بروید.

- در مورد پولی که می توانید از قدم زدن پس انداز کنید ، فکر کنید.

- هر روز راه های مختلفی را کاوش کنید.

- به گروه پیاده روی بپیوندید.

[ سه شنبه 1 مهر 1399 ] [ 1:06 ] [ 123 ]
[ ]